zondag 15 juni 2014

Gewoonweg Genieten...

Donderdag begon mijn dag (uiteraard weer) met een ochtendviering op de Stichting. Er werd uit de bijbel voorgelezen en we zongen (weer) tot God.
Sommigen dachten dat het al mijn laatste dag was, maar helaas pindakaas, dit hadden ze verkeerd.
Ik werkte verder aan de spelen voor Aflatoun tot plots iemand van de Stichting het idee kreeg om de tv daar op te zetten voor het WK, jaja de gekte was toen al toegeslagen. De gekte sloeg precies donderdagochtend om 9u30 toe. Natuurlijk was er toen nog niet veel van het WK te zien op de tv, het was eerder een kookprogramma. Oh jawel, hier hebben ze er ook op tv :)
In de middag trok ik weer naar huis om nog wat boodschappen te doen (o.a. verrassing voor mijn laatste dag op mijn vrijwilligerswerk) en in de zon te zitten.
Later die dag begon het dan echt. Heel de dag zag je al ontelbare auto's rondrijden met vlaggen en spiegelhoezen (ook dat hebben ze hier) van Brazilië. Voor hen kon de dag al niet meer stuk. Iedereen toeterde (toen al) doorheen de straten van Paramaribo.
Die avond werden we uitgenodigd bij de huisbaas van ons (het huis naast ons) om daar de openingsmatch te komen kijken. Die uitnodiging hebben we uiteraard niet afgeslagen :)

De volgende ochtend was het dan WEL mijn laatste dag bij Stichting Projekten.
Juist na de viering werd er een dankwoord aan mij opgedragen. Ze vonden me heel hulpvaardig en ik was altijd bereid om iets te doen. Ook was ik voor Aflatoun heel creatief en origineel. Leuk om deze complimentjes te krijgen! :)
Na deze lovende worden heb ik iedereen getrakteerd op koekjes. Zo van die lekkere zandkoekjes in de befaamde ronde blauwe doos (mama, je weet wel, de koekjes van de kindjes^^).
Bij mijn afscheidsronde aan iedereen heb ik nog een leuke foto met een lieve tekst mee naar huis gekregen, als aandenken. Thanks Stichting Projekten !




Om 16u ben ik met men 2 huisgenootjes afgezakt naar 't Vat. Een bar waar bijna alle wedstrijden van het WK op grote schermen worden uitgezonden en waar ongeveer iedere Nederlander al wel is geweest is.
Dus je kan het al raden; we kwam daar aan en de oranje-gekte was al toegeslagen! 1 Oranje vlek op café in Paramaribo. Vanwege de 5-1 (sorry Spanje), heb ik 5x een heleboel op hol geslagen keesies mogen aanschouwen :) Dolle pret! Asjemenouw!







Zaterdag zijn Lisemarie en ik naar Nieuw-Amsterdam geweest.
Met de taxi reden we tot aan de aanlegplaats van de overzetboot en met de overzetboot vaarden we tot Nieuw-Amsterdam.
Aangekomen in de hitte begonnen we met een wandeling doorheen het dorp. We wandelden ook door de grassen langs het water om vervolgens naar het openluchtmuseum te gaan.
Een heel indrukwekkend openluchtmuseum over de 1e wereldoorlog, met een expo in het fort van Nieuw-Amsterdam en originele kanonnen die het district beschermde in die tijd.
Na een tour doorheen het museum hebben we nog wat gewandeld door de prachtige omgeving van Nieuw-Amsterdam.








In de avond hebben we nog lekker gegeten in 't Vat. Al geluk was de oranje-gekte niet meer daar, maar nu zaten we met een bende furieuze en euforische Italianen voor de schermen van het WK.

Vandaag zijn we nog eens naar de gigantisch grote supermarkt de Tulip geweest om wat boodschappen te doen.
En in de namiddag hebben we lekker onze benen omhoog gelegd aan het zwembad van het Wyndham hotel.
Hier in Suriname zijn er heel wat hotels die hun zwembad openstellen voor stagiaires en vrijwilligers (waarvoor dank Suriname).
Het was er heerlijk genieten en het water was verfrissend!



Zo, mijn batterijen zijn (hopelijk) opgeladen, want morgen vertrek ik voor 4 dagen naar de jungle.
Ik trek naar de Marrowijnen om de Minavallen te bezichtigen en zal ook het dorpje Loca Loca bezoeken.
Ik zal de 3 nachten doorbrengen in hutjes op een eiland. Best spannend!
Dus de komende 4 dagen ben ik helaas niet bereikbaar, maar wees gerust, op dinsdag zal ik aan onze Rode Duivels denken :)




Kusjes en knuffels
x





Geen opmerkingen:

Een reactie posten