dinsdag 24 juni 2014

The last one


Met spijt in het hart is het al het laatste blogbericht van mijn fantastische reis!

Zondag heb ik een rustig dagje in het stralende weer doorgebracht, nog even een wandeling door de stad gemaakt (kwestie dat je nooit genoeg foto's kan maken) en in de avond ben ik dan gaan eten met de groep van de jungle tour.
Alweer een geweldig gezellige avond. Hoe vaak er die avond niet gezegd is geweest hoe een toffe groep we wel niet waren. Gewoon juist omdat iedereen zo verschillend was, waren we een perfecte groep.
Na lekker eten en wat parbo's later konden we deze heerlijke avond geslaagd afsluiten.
De baas van de Zus en Zo heeft ons nog naar huis gebracht (gewoon omdat we een taxirit nodig hadden en niet omdat we te veel gedronken hadden ofzo, begrijp me hierin zeker niet verkeerd).

Gisteren nog even de stad in gegaan en al wat mijn kamer opgeruimd (want na 5 weken kan het er best wel al is een stort uitzien en tenslotte moet je eens beginnen aan het einde :(  ).
Als laatste avond(maal) ben ik samen met Lisemarie, Saskia, Anke en Annemiek (een groep topgrieten, die ik doorheen mijn reis in Suriname heb leren kennen) gaan eten bij Jiji's restaurant. Zeker een aanrader met lekker eten!
Met deze leuke avond heb ik de leuke tijd in Suriname kunnen afsluiten!



Tot slot nog even een paar opsommingen van dingen die ik hier wel/niet ga missen :

De dingen die ik hier NIET ga missen:
-muggen 
-mannen (als mannen hier een blonde/blanke vrouw zien, zijn ze verkocht. Dan beginnen ze te fluiten of maken ze een speciaal geluidje met hun mond om aan te tonen dat ze je wel zien zitten. Goed voor het ego, maar op den duur zo vervelend!)

De dingen die ik hier WEL ga missen:
-het heerlijke tropisch weer
-palmbomen
-lekkere bakabana's
-de prachtige jungle
-de vriendelijkheid van de mensen
-opvallende taxichauffeurs
-de dansstijl van de Surinamers
-de schattige kindjes met al de vlechtjes in hun haar
-mijn über-coole huisgenootjes (nee hoor, ben niet gedwongen om dit te schrijven zene)
en natuurlijk mijn vrienden die ik hier in Suriname heb gemaakt! (ook al zijn er sommige al naar huis)


Ik kijk terug op een reis met prachtige ervaringen, fijne ontmoetingen en wondermooie plekjes.
Het ga je goed SU!




Dikke zoen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten