maandag 12 mei 2014

Nog precies 1 week!


Spannend!!
Over precies één week bevind ik me nu op Surinaamse bodem.

5 weken lang zal ik er vrijwilligerswerk doen voor Stichting Projeckten.
Een stichting die werd opgericht om de fysieke staat van schoolgebouwen te verbeteren. Maar ook inhoudelijk was er veel mis in het Surinaamse onderwijs. Stichting Projeckten wou dan ook deze kant van het onderwijs onder handen nemen. Hiervoor is o.a het Aflatounprogramma ontstaan. Aflatoun heeft een methode ontwikkeld waarin kinderen bewust worden van hun eigen rol om financiële en sociale veranderingen te kunnen doorvoeren in hun eigen omgeving en de wereld om hen heen.

De eerste week van mijn verblijf ga ik voor de Stichting mee een kinderboekenfestival organiseren. Daarna vervoeg ik me in een team waar we educatieve spelen zullen voorbereiden voor kinderen, dit zowel voor het basisonderwijs als voor buitenschoolse activiteiten.

Mijn woonst tijdens mijn weken in Suriname is gelegen op de Domineestraat 17 in Paramaribo (gelieve mij nu niet allemaal te komen stalken). Dit is een gemeenschapshuis met 5 kamers en o.a een gemeenschappelijke ruimte.

In de weekends en na het werk ga ik op ontdekking doorheen dit (hopelijk, maar sowieso wel) prachtige land.
En 1 week van mijn verblijf ga ik verder op ontdekking tijdens een avontuurlijke safari-tour.
 
Aan iedereen, ik heb er zin in!! (in de vliegtuigrit iets minder)

x

Kaat


Geen opmerkingen:

Een reactie posten